Kotimuseokesä 2019

Kotimuseo on avoinna kesällä 2019 sunnuntaisin 30.6.-21.7.19 klo 13-16 tai sopimuksen mukaan muunakin aikana.

Kotimuseolla on mahdollisuus tutustua ”Aatrasta myllyyn” opastettuun kierrokseen, mikä sisältää maatalon ns. vuoden kierron viime vuosisadalla. Kierroksella tutustutaan myös vanhoihin traktoreihin.

Lisäksi Lintaasiaitoissa on esillä harvinaisen runsas, pääasiassa Alhon tilalla omassa käytössä ollut muu esineistö.

Viime vuosina Navetan näyttelytiloissa on ollut teemanäyttelyjä, kuten Suomi100-juhlanäyttely 2017 ja Sisällissota-teemanäyttely 2018. Kesällä 2019 nostamme esille Alhon väen perinnepukuja: kansallispukuja, kansanpukuja ja keskiaikapukujakin. Esillä on myös vanhoja käsitöitä ja käsityövälineitä.

Pääsymaksu 8 euroa/ henkilö, alle 12-vuotiaat maksutta. Pääsymaksu sisältää koko kotimuseon alueen opastuksen.

Kotimuseon aukioloaikoina tupakahvio yli 100-vuotiaassa hirsituvassa.

Tervetuloa!